Afval scheiden? Natuurlijk!

Waarvoor kan ik terecht bij Irado?
Irado verzorgt in Schiedam, Vlaardingen, Capelle aan den IJssel en Rozenburg de afvalinzameling en biedt diverse onderhoudsdiensten waaronder groenonderhoud- en reinigingswerkzaamheden en gladheidbestrijding.

U kent Irado waarschijnlijk van de afvalinzameling. Wekelijks komen we bij u langs om al uw huishoudelijk afval op te halen. En via Afval Apart Punten, milieuparken en de milieustraat zorgen we ervoor dat de gescheiden afvalstromen zoals kunststof, glas, oud papier en karton en textiel goed worden verwerkt.

Afhankelijk van de gemeente waar u woont, verzorgen we ook de openbare ruimte en kunt u bij ons terecht voor ongediertebestrijding, gratis strooizout en informatie over afvalscheiding.

Ik woon in Capelle aan den IJssel
Let op! Woont u in Capelle? Dan geeft u meldingen en klachten over de openbare ruimte door aan de gemeente Capelle, telefoon 14010.

Afval scheiden? Natuurlijk!
Afval is allang geen afval meer. Gooiden we vroeger alles achteloos weg, nu weten we dat ons afval waardevolle grondstoffen bevat. Maar alleen als we het gescheiden inzamelen, kunnen we afval ook écht hergebruiken. En daar kunt u bij helpen, want afval scheiden begint thuis. Duidelijke informatie over hoe u afval kunt scheiden hebben we vastgelegd in de afvalscheidingwijzer.

Waarom zou ik mijn afval scheiden?
Door uw afval goed te scheiden, blijft er minder restafval over. Dat is beter voor het milieu en voordeliger. Want elke vuilniszak die in de verbrandingsoven verdwijnt, kost geld en is schadelijk voor mens en milieu. Ook al zijn moderne afvalverbrandingsinstallaties een stuk schoner dan vroeger, ze veroorzaken nog steeds luchtvervuiling. En, bij het verbranden van afval gaan ook nog eens kostbare grondstoffen verloren. Grondstoffen die prima te gebruiken zijn voor de productie van nieuwe spullen.

Wat staat er in de afvalscheidingswijzer?
Duidelijke informatie over hoe u afval kunt scheiden hebben we vastgelegd in de afvalscheidingwijzer. Iedere gemeente heeft een eigen versie omdat de aanbiedregels per afvalstroom per gemeente kunnen verschillen. De afvalwijzer is tevens in vreemde talen beschikbaar.

Afvalwijzer voor Capelle aan den IJssel

Vraag HIER de afvalwijer voor de gemeente Capellel aan den IJssel aan….