Voedselbank

Op 26 maart 2014 is in Capelle aan den IJssel een volwaardige, zelfstandige voedselbank opgericht.
Deze verzelfstandiging was noodzakelijk vanwege de nog steeds toenemende vraag naar ondersteuning in de vorm van een voedselpakket vanuit de Capelse samenleving.

Stichting Voedselbank Capelle is verantwoordelijk voor het gehele proces van intake, beoordeling aanvraag en toewijzing of afwijzing. Uiteraard zal er niets in de beoordelingscriteria veranderen, die zijn immers landelijk vastgelegd.

De afgelopen jaren heeft de Stichting CapelleWerkt ondersteuning aan de drie Capelse uitdeelpunten geboden door voor hen de pakketten samen te stellen, de goederen op te halen bij de regionale verdeelcentra of de lokale Capelse ondernemingen die de voedselbankinitiatieven ondersteunen. Ook in de nieuwe situatie zal CapelleWerkt deze ondersteuning blijven bieden.

Daarnaast probeert Stichting CapelleWerkt te helpen door langhoudbaar voedsel in te zamelen. Stichting CapelleWerkt heeft een permanente blikjesactie opgezet onder de naam ‘Blik voor Elkaar’, waarmee wij het publiek oproepen om langhoudbare blikjes of pakjes etenswaar te doneren. Elke week wordt er gerouleerd tussen verschillende instanties en bedrijven waar het publiek de producten kan inleveren.

Zo heeft de blikjesactie met succes gestaan in onder andere het gemeentehuis van Capelle aan den IJssel,  het IJsselland Ziekenhuis en openbare basisschool de Tweemaster. Hiernaast zijn er ook regelmatig acties van de buurtmoeders, die een groot aantal producten opleveren voor in de voedselpakketten.

Meer informatie over de Voedselbank vindt u op de website van de Stichting Voedselbank Capelle.
Ook kunt u voor meer informatie bellen naar telefoonnummer 010 – 7410001.

Adres Voedselbank

Capelseweg 34-36